Ska jag välja en Stihl eller Husqvarna röjsåg?

Diskussion i 'Röjsågar och grästrimmers' startad av Gustav50, 9 september 2016.

1. Gustav50

Gustav50 New Member

Hej, jag har en tomt med mycket gräs som jag måste bli av med och ska köpa en röjsåg för gräsröj. Jag har
    hört att Husqvarna och Stihl är bra märken. Vad ska jag välja mellan dessa?

Kostar jämförbara modeller ungefär samma? Är Stihl också ett svenskt fabrikat som Husqvarna är?

Tacksam för svar snabbt då jag vill köpa snart.

2. SvenskSommar

SvenskSommar New Member

Att du står i valet och kvalet mellan Husqvarna och Stihl betyder att du väljer mellan två bra märken – bägge märkena är omtyckta och presterar bra i tester.

Vilket av dessa du ska välja tycker jag beror på vilken modell som passar dig bäst. Många anser att Stihl är mer lättstartade, men att Husqvarnas selar är bättre.

Husqvarna är som du säger svenskt medans Stihl är tyskt.

3. Gustav50

Gustav50 New Member

Alltid trevligt med svensktillverkade grejor, men tysk kvalitet är det inte heller något fel på, känns som att jag väljer mellan två kvalitetsmärken.

4. Ludvig

Ludvig New Member

Stod också i valet och kvalet mellan dessa två märken när jag köpte en röjsåg nu före sommaren. Valde till slut en Husqvarna, och än så länge är jag inte besviken. Den är lättstartad och går bra, selen som följde med är jag också nöjd med. Men jag tror inte du blir missnöjd om du köper en Stihl heller, kollade upp en del information på nätet innan köpet och det verkade som att Stihl-ägare överlag var nöjda med sina sågar.

5. SvenskSommar

SvenskSommar New Member

Vilken Husqvarnamodell köpte du? Och vad var det som fick dig att välja Husqvarna framför Stihl?

Dela sidan